01 pro Sjajan posao na Mažurancu: Lado i zagrebački obrtnici razvijaju novu liniju promotivnih suvenira
Predstavnici Udruženja obrtnika grada Zagreba posjetili su 27. studenoga 2025. Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske „Lado“, čime je nastavljena suradnja započeta prvim sastankom 13. listopada ove godine u prostorijama Udruženja. Ovaj susret označio je konkretan korak prema zajedničkom cilju, stvaranju unikatnih promotivnih suvenira koji će na svjetskim turnejama predstavljati hrvatsku kulturnu baštinu kroz prepoznatljivi brend „Lada“.
Ravnateljica Ansambla Ileana Jurin Bakotić organizirala je sastanak na kojem su uz njezine pomoćnike, Daria Vrbaslije i Vjekoslava Šage, sudjelovali pročelnica Sekcije proizvođača suvenira Danijela Halužan Glumbić, tajnica Udruženja Milena Kunčić te savjetnika za odnose s javnošću Anes Šuvalić. Razgovor je bio usredotočen na mogućnosti suradnje u izradi promotivnih materijala koji bi u potpunosti odgovarali viziji i potrebama nacionalnog ansambla.
„Lado“ kao jedan od neprepoznatljivijih hrvatskih kulturnih brendova već desetljećima predstavlja Hrvatsku diljem svijeta. Međutim, sadašnji trenutak donosi i novu dimenziju, želju da se uz ples i pjesmu pokloni publici i nešto opipljivo, ručno izrađeno, što će ostati trajna uspomena i istovremeno pričati priču o hrvatskom identitetu. Upravo tu priliku prepoznali su i u Udruženju obrtnika grada Zagreba, gdje postoji duga tradicija izrade visokokvalitetnih suvenira, keramike, nakita, tkalačkih proizvoda i prirodnih sapuna.
Majstorski potpis zagrebačkih obrtnika
Ravnateljica Ileana Jurin Bakotić istaknula je važnost tradicijskog elementa u promociji ansambla.
– Mi želimo promovirati Lado kao nacionalni ansambl koji se bavi izvedbenom umjetnošću, ali isto tako želimo promovirati našu baštinu i tradicijsku kulturu. Tu su nam iznimno važni naši majstori obrtnici i taj tradicijski moment. Želimo imati unikatne, ručno izrađene promotivne materijale koje možemo s ponosom dijeliti bilo gdje u svijetu. Kroz različite artikle želimo prezentirati sve ono čime se Hrvatska diči, a naš brend Lado prikazati na jedan možda malo drugačiji, svježiji način – objasnila je Jurin Bakotić.
Posebno je zanimljivo što će se novi vizualni identitet Ansambla „Lado“ implementirati u rukotvorine zagrebačkih obrtnika. To znači da će se motivi iz narodnih nošnji, ornamentike i plesnih elemenata pretakati u suvenire, od keramičkih figurica i ukrasa, preko tkanica i torbica s licitarskim srcima i pleterom, do mirisnih sapuna inspiriranih mediteranskim biljem i lavandom. Takav spoj tradicionalnog umijeća i suvremenog brendinga mogao bi postati prepoznatljiv znak „Lada“ na globalnoj razini.
Intenziviranje suradnje
Obje strane izrazile su veliko zadovoljstvo rezultatima sastanka. Ravnateljica Jurin Bakotić najavila je daljnje intenziviranje suradnje.
– Nove promotivne materijale želimo zajednički predstaviti s Udruženjem obrtnika grada Zagreba na našem festivalu „Lado na Mažurancu“. Mi smo susjedi, dijelimo isti trg, isti pogled na očuvanje baštine, pa smo vrlo brzo pronašli zajednički jezik i interes – zaključila je ravnateljica.
S druge strane, pročelnica Danijela Halužan Glumbić nije skrivala oduševljenje.
– Jako sam zadovoljna današnjim sastankom. ‘Lado’ je prepoznatljiv hrvatski brend s dugom tradicijom, ali i modernom vizijom. Drago nam je što su prepoznali kvalitetu i kreativnost naših obrtnika i žele da budemo njihovi partneri. Zagrebački proizvođači suvenira izrađuju upravo one predmete koji savršeno odgovaraju potrebama Ansambla za autentičnim promotivnim materijalom – poručila je pročelnica.
Nova prilika za zagrebačke obrtnike
Ovaj susret otvorio je vrata zagrebačkim obrtnicima da pokažu svoje majstorsko umijeće i pretvore ga u jedinstvene proizvode koji će nositi duh „Lada“, ali i pričati najljepšu priču o Hrvatskoj i njezinom glavnom gradu. Početkom 2026. godine planiran je novi radni sastanak na kojem će obrtnici uživo predstaviti svoje prototipove i ideje članovima Ansambla. Tada će se definirati točna linija proizvoda, materijali, količine i rokovi.
Suradnja između „Lada“ i Udruženja obrtnika grada Zagreba ima potencijal postati primjer kako se uspješno mogu povezati institucije kulture i mali obrti u promociji nacionalnog identiteta. Dok Ansambl putuje svijetom i pleše priču o Hrvatskoj, zagrebački obrtnici dat će tom plesu i opipljiv trag, suvenir koji će se nositi kući s koncerta u Tokiju, New Yorku ili Parizu i godinama podsjećati na ljepotu hrvatske tradicije.
Sorry, the comment form is closed at this time.