Prilikom restauracije slike u svečanoj dvorani pronađeni njezini dosad skriveni dijelovi - Udruženje obrtnika grada Zagreba
5055
post-template-default,single,single-post,postid-5055,single-format-standard,bridge-core-3.0.7,cookies-not-set,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-29.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Prilikom restauracije slike u svečanoj dvorani pronađeni njezini dosad skriveni dijelovi

Ulje na platnu koje prikazuje zagrebačke obrtnike u vrijeme izgradnje Obrtnog doma trenutačno se restaurira. Sliku je naslikao akademski slikar Milenko D. Gjurić davne 1928. godine i od tada ona krasi svečanu dvoranu Udruženja obrtnika grada Zagreba. Kao svako umjetničko djelo i ona priča priču o vremenu u kojem je nastala, ali i krije neke tajne. Naime, tijekom restauracije slike konzervatori su pronašli dva lika, koja su naknadno preslikana i ostala skrivena do današnjih dana. Slično je i s dijelom slike na kojoj je potpisan autor i informacije o slici i tu su pronađeni neki dijelovi koji su preslikani. Tako da će se koristiti infracrvena reflektografija kako bi se pronašle sve tajne koje skriva ova slika.

– Ja pretpostavljam da su sve ovo portreti ljudi koji su sudjelovali u gradnji ove palače. Ovi koji su uklonjeni možda nisu dali doprinos, koji se očekivao od njih. Nije rijetkost u umjetnosti da se kompozicija slaže po zasluzi. Tako se oni koji su dali više novca nalaze u fokusu, a ostale se onda pozicionira prema krajevima slike – objasnio je prof.dr.sc. Vokić.

Stil kojim je izrađeno ulje na platnu karakterističan je za kraj pretprošlog te početak prošlog stoljeća i bio je popularan u anglosaksonskom prostoru. S obzirom na vrijeme nastanka slike, može se zaključiti da su se u Zagrebu u to doba pratili svjetski trendovi u umjetnosti.

– Slika je vrlo atraktivna i dekorativna. Kad je gledam osjećam se kao da sam u Americi ili Engleskoj. Krajem 19. i početkom 20. stoljeća ovo je bilo jako popularno u tim zemljama. Nisam znao da kod nas ima ovakvih umjetničkih djela. Ovo je dokaz da su se pratili trendovi, ali u vrijeme socijalizma ovakve slike nisu bile u skladu s društvenim uređenjem tog vremena pa su bile zapuštene te ponekad zaklonjene i skrivene – dodao je dubrovački restaurator.

Obnove ovog važnog umjetničkog djela za zagrebačke obrtnike prihvatio se prof.dr.sc. Denis Vokić s Dubrovačkog sveučilišta, a u poslu mu pomaže njegov sin Marin. Osim već spomenutih detalja vezanih uz zahvate na slici, restauratori su naišli na probleme koji su nastali tijekom prethodne restauracije.

– Slika je već ranije bila čišćena. Dijelovi su prečišćeni, odnosno skinuta je boja, a nije uklonjena sva nečistoća. Nakon toga je slika lakirana, najvjerojatnije mat lak parketom. Procjenjujem da je to bilo sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Mislim da to nije bilo djelo nekog restauratora, nego je vjerojatno angažiran neki soboslikar – istaknuo je Vokić.

Ovaj restauratorski tandem iza sebe ima niz uspješnih i izazovnih pothvata te nema sumnje kako će slika uskoro zablistati novim sjajem.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.