„THE UGLY SIDE OF BEAUTY”: Održana radionica za predstavnike frizerskih i kozmetičkih obrta - Udruženje obrtnika grada Zagreba
3722
post-template-default,single,single-post,postid-3722,single-format-standard,bridge-core-3.0.7,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-29.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

„THE UGLY SIDE OF BEAUTY”: Održana radionica za predstavnike frizerskih i kozmetičkih obrta

U okviru druge aktivnosti projekta „The Ugly Side of Beauty“ provedena je prva radionica na kojoj su sudjelovali predstavnici frizerskih i kozmetičkih obrta te ravnateljica Obrtničke škole za osobne usluge, Darinka Štampar Šmaguc.

U svrhu kvalitetnog prijenosa zelenih vještina na učenike, naši obrtnici kao mentori i majstori su sudjelovali u radionici na kojoj su upoznati s francuskim strukovnim obrazovanjem, razlikama u obrazovnim programima u sektoru kozmetike i ljepote, praktičnoj nastavi i prisutnosti ekoloških tema u istima, primjena “zelenijih” materijala i proizvoda u praktičnoj nastavi, koliko se pridaje važnosti o podizanju svijesti o važnosti pravilnog zbrinjavanja otpada, zaštiti okoliša i sl.

U organizaciji ove radionice sudjelovali su sudionici Job Shadowing aktivnosti (A1) predsjednik Udruženja obrtnika Grada Zagreba, Ivica Zanetti, potpredsjednica Udruženja Antonija Tretinjak, zamjenica pročelnice sekcije kozmetičara, Valerija Štokić i voditeljica odjela za obrtništvo Katarina Cicvarić iz Obrtničkog učilišta. Oni su predstavili projekt i predstavili razlike u francuskom strukovnom obrazovanju u odnosu na hrvatsko.

Svrha ovih radionica je prenošenje znanja i informacija stečenih kroz prvu aktivnost projekta te potaknuti razgovor o važnosti uključivanja zelenih vještina u radne procese i njihovog prenošenja dalje na učenike naučnike. Upravo je rezultat ove radionice bila uspješna rasprava o temama ekologije u redovnom obrazovanju i provedbi praktične nastave.

Ravnateljica Darinka Štampar Šmaguc istaknula kako se njenoj školi brine o okolišnim pitanjima, no ona su prije svega vezana uz zbrinjavanje otpada, razvrstavanje otpada, pravilnog recikliranja nakon provedbe praktične nastave, štednja resursa kako se ne bi nepotrebno stvarao otpad i sl.

– Pojedini nastavnici u školi samostalno se angažiraju kako bi brinuli o okolišu, no u samom kurikulumu i redovnim programima briga o okolišu i očuvanju prirode nije toliko naglašena – naglasila je ravnateljica i upozorila na potrebu modernizacije postojećih kurikuluma.

Prisutne predstavnice kozmetičkih i frizerskih obrta istaknule su da vode računa o pravilnom zbrinjavanju otpada, postoje brojne tvrtke koje se angažiraju za odvoz infektivnog otpada i odvoz kose koje otpad odvoze.

Na pitanje što se događa s istim otpadom, na žalost nismo dobili odgovor. U svakodnevnim radnim zadacima primjenjuje se prirodna kozmetika i prirodni proizvodi, posebice u kozmetičkim uslugama. Kod frizera se slabo primjenjuju prirodne boje za kosu zbog njihovog slabog pokrivanja sijedih i relativno kraćeg zadržavanja na kosi (ispiranje) u odnosu na kemijski proizvedene boje.

Obrtnice su istaknule da prilikom nabave resursa za rad poput krema, losiona, ulja itd. vode računa o količinama i rokovima trajanja kako ne bi došlo do isteka roka trajanja i nepotrebnog bacanja proizvoda. Svi su prisutni istaknuli da vode računa o pravilnom zbrinjavanju otpada, savjesnoj upotrebi resursa i istom se mišlju vode u svom radu s naučnicima.

Učenje o ekologiji, zaštiti okoliša, zbrinjavanju otpada i održivosti u obrazovanju temelj je za stvaranje promjene u našem društvu. U kvalitetnoj provedbi navedenog, nužna je promjena stavova, vrijednosti i percepcija društva, ali najvažniji je pojedinac. Kvalitetan odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj u obrazovnim ustanovama, ali i izvan njih, mogu napraviti velike promjene. Učitelji, ravnatelji, mentori i stručni učitelji su ti koji mogu utjecati na stavove i mišljenja budućih generacija. Učenicima mogu omogućiti da razvijaju vlastite strategije, kritičko i kreativno prosuđivanje i razmišljanje, što stvara temelj za razvoj vještina kroz kasniji život

Druga radionica provest će se u rujnu 2024. i na njoj će ujedno sudjelovati i predstavnici francuskih partnera iz projekta.

No Comments

Post A Comment